طراحی وبسایت را از کجا شروع کنیم؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

اگرچه در گذشته با سایت های کاملاً ساده و یکنواخت مواجه بودیم، اما امروزه به لطف فناوری های طراحی وب (که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد) صفحات وب زیبایی خیره کننده ای دارند و کاربر به راحتی می تواند با آنها تعامل داشته باشد.

وب سایت های امروزی از دو قسمت front end و back end تشکیل شده اند، قسمتی از وب سایت که توسط کاربر قابل مشاهده و نمایش در مرورگر وی است front end و قسمتی که مربوط به فرآیندهای سمت سرور است نامیده می شود.

مرحله‌ی 1 : یادگیری HTML

قسمت جلویی یک وب سایت با استفاده از زبان نشانه گذاری HTML ایجاد می شود. در واقع HTML به عنوان اسکلت و چارچوب یک وب سایت عمل می کند. مهم نیست از چه زبانی برای برنامه نویسی سمت سرور استفاده می کنید، باید با آن آشنا باشید. نسبتاً با زبان HTML آشنا باشید، بدون HTML هیچ وب سایتی وجود نخواهد داشت!

نگران یادگیری این زبان نباشید، زیرا اگر واقعا تلاش کنید، حدود 1 هفته طول می کشد تا با اصول کلی این زبان آشنا شوید و بتوانید اولین صفحه وب خود را ایجاد کنید. ما به شما آموزش دادیم، برای شروع یادگیری این زبان می توانید به آموزش مبانی HTML مراجعه کنید.

مرحله‌ی 2 : یادگیری CSS

اگرچه HTML بسیار مهم است، اما به تنهایی نمی تواند ظاهر زیبایی به وب سایت بدهد و در نهایت تنها امکان ایجاد سایتی مانند اولین صفحه وب تاریخ وجود خواهد داشت. ما از فناوری CSS برای زیباسازی صفحات وب استفاده می کنیم. اگر دوست دارید این زبان را یاد بگیرید، می توانید آموزش مقدماتی زبان CSS را مشاهده کنید.

زبان CSS کمی پیچیده تر است، اما یادگیری آن نسبتاً ساده خواهد بود، زیرا زمانی که اولین کدهای خود را می نویسید و می بینید که چگونه می تواند به زیباتر شدن وب سایت شما کمک کند، مطمئناً با علاقه و انگیزه بیشتری آن را دنبال خواهید کرد. این قسمت نیز چیزی است که حدود 1 تا 2 هفته طول می کشد.

مرحله‌ی 3 : یادگیری JavaScript

تاکنون با بخش مهمی از عناصر تشکیل دهنده صفحات وب آشنا شده اید و می توانید از دانش خود برای طراحی صفحات نسبتاً خوب یا ویرایش و شخصی سازی صفحات وبلاگ خود به دلخواه استفاده کنید، اما اگر می خواهید ویژگی های بیشتری مانند انیمیشن های مختلف، تاریخچه و اضافه کردن ساعت، اسلایدر و غیره به سایت خود. یادگیری زبانی به نام جاوا اسکریپت ضروری است. اگر به این زبان علاقه دارید، می توانید مفاهیم جاوا اسکریپت را مطالعه کنید.

برخلاف HTML و CSS که زبان های نشانه گذاری بودند، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی (اسکریپت نویسی) است و یادگیری آن مدتی طول می کشد.

اکنون با نحوه ایجاد ساختار خارجی سایت (front-end) آشنا شدید، اکنون می توانید یک طرح کلی از ایده ای که در سر دارید پیاده سازی و اجرا کنید.





:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : mahsa
ت : دو شنبه 3 بهمن 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی